היקף: 30 ש’
שנה: ב’
מטרות הקורס:
- לימוד תיאוריות בהתפתחות פתלוגיות בילדים ובמתבגרים
- שיטות טיפול ופרוטוקולים ב CBT עם ילדים ונוער
נושאי הלימוד:
- המשגת מקרה
- גורמים התפתחותיים
- פוביות
- חרדה כללית וחרדת פרידה
- חרדה חברתית
- OCD עם ילדים ונוער
- הפרעות מצב רוח ודיכאון
- הפרעות קשב וריכוז
- הרטבת לילה
- אנקופרזיס
- הדרכת הורים
מטלות הקורס:
- השתתפות פעילה 80%
- תרגולי בית
- קריאת ספרות
- עבודת סיכום
ביבליוגרפיה:
- בנשק, א. (1994). התלמיד הבעייתי – גישה התנהגותית קוגניטיבית. ירושלים, אוצר המורה.
- דאדלי, ש. (1997) טיפול בילדים הסובלים מדיכאון. הוצאת אח.
- סולברג, ש. (2007). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר: מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית (מהדורה שנייה מתוקנת ומורחבת). ירושלים: הוצאת מאגנס – האוניברסיטה העברית.
- סרוף, א., קופר, ר., דהארט, מ. (1998). התפתחות הילד טבעה ומהלכה. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה
- ראפי, ר. ספאנס, ס. קובהן, ו. וינגל, א. (2000) כיצד תעזרו לילד החרד שלכם. הוצאת אח.
- מור, מאיירס, מרום, גלבוע-שכטמן. (2011) טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים. הוצאת דיונון.
- רונן, ת. (1990.( הדרך לשליטה עצמית. מדריך לחינוך ילדים. רמת גן: הוצאת קשת.