מכון מחשבות

קורס תהליכים התנהגותיים

היקף: 30 ש’

שנה: א’

מטרות הקורס:

  • להקנות תיאוריות מרכזיות בתורת הלמידה
  • להקנות כלים תרפויטיים בתהליכי שינוי
  • תרגול מיומנויות שינויי התנהגות

נושאי הלימוד:

  • התנייה קלאסית- פאבלוב
  • התניה אופראנטית- סקינר
  • למידה חברתית וחיקוי- בנדורה
  • רכישה, הכללה והכחדה
  • מידרג חשיפות
  • הקהייה שיטתית
  • חיזוקים ועונש
  • עיצוב התנהגות
  • יומן פעילות
  • כלכלת אסימונים
  • מיומנויות תקשורת ואסרטיביות

מטלות הקורס:

  • השתתפות פעילה 80%
  • תרגול בית
  • קריאת ספרות ביבליוגרפית מומלצת
  • עבודת סיכום

ביביליוגפיה:

  • אלדר, א’. (2002)ניתוח יישומי של התנהגות – עקרונות והליכים, הוצאת “ניתוח התנהגות”.
  • בנש”ק א’. (עורך, 1994).התלמיד הבעייתי, גישה התנהגותית קוגנטיבית. אוצר המורה.
  • בר אל, צ. (1996).פסיכולוגיה חינוכית. אבן יהודה, רכס.
  • גולדברג י. (2005) חרדה ופניקה אח ק. ביאליק.
  • רונלד מר (2000) כיצד תעזרו לילד החרד שלכם. אח ק. ביאליק.

תפריט נגישות