היקף: 30 ש’
שנה: א’
מטרות הקורס:
- להקנות את הגישות המרכזיות בטיפול קוגניטיבי.
- ליישם את התיאוריות בתהליך הטיפולי.
- תרגול מיומנויות שינויי חשיבה
נושאי הלימוד:
- הגישה הקוגניטיבית- התנהגותית
- הטיפול הקוגניטיבי של בק
- מחשבות אוטומטיות
- הטיות חשיבה
- טכניקות לשינויי מחשבות
- הדיאלוג הסוקראטי
- אאמונות יסוד וסכמות עפ”י יאנג
- הטיפול הקוגניטיבי של אליס
- מודל ABCDE
- מחשבות פונקציונליות ודיספונקציונליות
מטלות הקורס:
- השתתפות פעילה 80%
- תרגול בית
- עבודה מסכמת
- קריאת ספרות בביבליוגרפית מומלצת
בביליוגרפיה:
- ברנס, ד. (1980).בוחרים להרגיש טוב. רמת-גן: מכון פסגות (מהדורה שישית).
- גרינברג,ד’., פדסקי, קריס.א. (2001).להתמודד עם מצבי רוח. תל אביב: גלילה,
- מלקינסון. ר’. ( 1993). טיפול רציונלי-אמוטיבי: תיאוריה ויישום.שיחות: כתב-עת ישראלי לפסיכותרפיה , 7 (3): 165-174, .
- סקוט, ג’. ואחרים. (1995 ) .תרפיה קוגניטיבית: עקרונות והדגמות. הוצאת אח.
- ליהי ר. (2013) שיטות בטיפול קוגנטיבי, אח ק. ביאליק.