היקף: 30 ש’
שנה: א’
מטרות הקורס:
- להקנות תיאוריות מרכזיות בתורת הלמידה
- להקנות כלים תרפויטיים בתהליכי שינוי
- תרגול מיומנויות שינויי התנהגות
נושאי הלימוד:
- התנייה קלאסית- פאבלוב
- התניה אופראנטית- סקינר
- למידה חברתית וחיקוי- בנדורה
- רכישה, הכללה והכחדה
- מידרג חשיפות
- הקהייה שיטתית
- חיזוקים ועונש
- עיצוב התנהגות
- יומן פעילות
- כלכלת אסימונים
- מיומנויות תקשורת ואסרטיביות
מטלות הקורס:
- השתתפות פעילה 80%
- תרגול בית
- קריאת ספרות ביבליוגרפית מומלצת
- עבודת סיכום
ביביליוגפיה:
- אלדר, א’. (2002)ניתוח יישומי של התנהגות – עקרונות והליכים, הוצאת “ניתוח התנהגות”.
- בנש”ק א’. (עורך, 1994).התלמיד הבעייתי, גישה התנהגותית קוגנטיבית. אוצר המורה.
- בר אל, צ. (1996).פסיכולוגיה חינוכית. אבן יהודה, רכס.
- גולדברג י. (2005) חרדה ופניקה אח ק. ביאליק.
- רונלד מר (2000) כיצד תעזרו לילד החרד שלכם. אח ק. ביאליק.