היקף: 60 ש’
שנה: ב
מטרות הקורס:
- לימוד תיאורייות קוגנטיבייות התנהגותיות של הפרעות נפשיות.
- שיטות טיפול בפרוטוקולים ב – CBT עם מבוגרים.
נושאי הלימוד:
- המשגת מקרה
- חרדה ספציפית
- פאניקה
- חרדה חברתית
- הפרעה טורדנית כפייתית
- חרדה כללית
- דיכאון
- טיפול בבעיות השמנה
- טיפול מיני
מטלות הקורס:
- השתתפות פעילה
- תרגול בבית
- קריאת ספרות ביבליוגרפית
- עבודת סיכום: תיאור טיפול בן 12 פגישות ב-3 פתולוגיות שונות.
ביבליוגרפיה:
- העצני, צ. (2009). לשקול מחדש: המדריך הפסיכולוגי להרזיה ולשמירה על הישגים. רמת גן: רימונים.
- גולדברג, י’. (2005). חרדה ופאניקה: דרכי התמודדות. קרית ביאליק: הוצאת ‘אח’.
- טיאנו, ש. (עורך). (1997). פסיכיאטריה של הילד והמתבגר. הוצאת דיונון.
- הסיווג והאבחון הפסיכיאטרי לפי ארגון הבריאות העולמי, ICD-10 , 2002 דיונון.
- מאיירס (עורכים): טיפול קוגניטיבי-התנהגותי במבוגרים . תל-אביב: הוצאת דיונון מבית פרובוק בע”מ. פרקים: 3,4,5,6,7,9
- פואה, ע’., וילסון, ר’. (2005) .די לאובססיה: כיצד להתגבר על מחשבות טורדניות והתנהגות כפייתית. מושב בן שמן: מודן.
- אברהמוביץ (תרגמה תמר גולדברג) פרוטוקול לטיפול פעמיים בשבוע בOCD . המרפאה הפסיכיאטרית הדסה עין כרם (2005)