היקף: 30 ש’
שנה: א’
מטרות הקורס:
- למידת תהליכי שינוי במגוון שיטות תרפויטיות, תוך הדגשת התהליכים הקוגניטיביים וההתנהגותיים.
- תרגול מיומנויות CBT בפסיכותרפיה.
נושאי הלימוד:
גישות בפסיכותרפיה:
- הגישה הביולוגית
- הגישה הדינמית
- הגישה המערכתית
- הגישה הקוגניטיבית
- הגישה ההתנהגותית
- השוואה בין הגישות
מיומנויות CBT:
- הרפיות
- הערכת CBT
- חינוך פסיכולוגי
- המשגת מקרה
- יומן מחשבות
- יומן פעילות
- מניעת מעידה
- BDI- מדידות דיכאון
- BAI מדידת רמת חרדה
- Y- BOCSמדידת רמת ההפרעה ב-OCD
- LSASמדידת רמת חרדה חברתית
מטלות הקורס:
- נוכחות 80% מהשיעורים
- תרגילי בית
- קריאת ספרות ביבליוגרפית מומלצת.
- כתיבת מיומנויות CBT על 3 מקרים לפחות.
ביביליוגרפיה:
- אליצור. טיאנו. מויניץ. נוימן. פרקים נבחרים בפסיכיאטריה, מבוגרים ונוער מבוא בפרק 1 דיונון 2007.
- הפרט, י. ד.(2011). יסודות הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. בתוך: טיפול קוגניטיבי התנהגותי: עקרונות טיפוליים. עורכים: צ. מרום, א. גלבוע.
- הפרט, י. ד. (2011). המשגת המקרה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי. בתוך: טיפול קוגניטיבי התנהגותי: עקרונות טיפוליים. עורכים: צ. מרום, א. גלבוע.